Warmdraaien in NL

10 mei 2017 - PUUR Lage Vuursche, Nederland

20170430_162506 20170507_082334

Zondag 30 april was het dan zo ver: na dagen, of eigenlijk weken van voorbereiding gingen we de eerste week van ons nomadenbestaan warmdraaien op een camping in Nederland. In figuurlijke zin dan, want het was behoorlijk fris die dagen. Hiervoor streken we neer op camping PUUR in Lage Vuursche.

"Leuk!" dachten we: "Lekker rustgevend in de bossen en niet te ver van huis. Perfect om de laatste dingen te regelen, tot rust te komen en de mountainbikes een beetje te testen langs alle pannenkoekenhuisjes." Nou, dat bleek een mooie theorie te zijn. Met een afscheidsborrel op zaterdag, de laatste wassen die we hadden gedraaid, ons huis dat moest worden opgeleverd aan de nieuwe tijdelijke bewoners en 1001 dingen die we nog moesten regelen was dit de ver van ons nieuwe bed show.

IMG-20170430-WA0004  20170507_082334 20170507_100310

Zo kwam het dus dat we aankwamen sjeesen op de o zo rustige camping met hier en daar een camper voorzien van zeer belangstellende buren. Die wisten niet wat ze zagen: een caravan waar een motor uitkwam samen met tig kratjes, tassen en een berg was. Met als kers op de taart een bos bloemen die we tijdens het afscheid cadeau hadden gekregen. Tel daar de talloze bezoekjes van vrienden en familie bij op die bij ons tussen alle kratjes in de voortent neerstreken en het verhaal is compleet. Als dat geen voer voor speculaties is...

En ja hoor, al na een paar dagen kwam er een zeer belangstellende buurvrouw informeren of het wel allemaal goed met ons ging. Ze had de stellige overtuiging dat we op stel en sprong ons huis hadden moeten verlaten vanwege te hoge hypotheeklasten of iets dergelijks! Hahaha! Geef haar eens ongelijk. Gelukkig konden we haar gerust stellen toen we uitlegden dat dit de eerste dagen van ons nomadenbestaan zijn vanwege de Euroadtrip die we gaan maken: met een ruim 25 jaar oude caravan waar onze motorscooter in past en fietsen erop door Europa heen touren tot ergens in het najaar. En dat ging de week erna dan ook echt gebeuren. Op naar la douce France!

1. Petra:
    10 mei 2017
    Wat een leuke foto's. Leuk idee zo'n reisblog, gezellig! Kijken uit naar de volgende.XX